Thursday, April 2, 2009

Ragam anak-anak - Ya Allah...ku amat sayangkan anak2ku...







Hari ini aku bawa anak-anak ku....Aqilah,Akram dan Azizah bermain basikal di rumah mertua ku. Si kecil Alya yang masih baby tinggal dirumah bersama umminya....aku bawa mereka bermain untuk mereka berasa gembira dan dapat beriadhah. Macam-macam kerenah mereka. Anak-anak yang sedang membesar ini sering ku risaukan memikirkan cabaran hidup yang bakal mereka tempuhi dalam proses pembesaran. Bayangkanlah bagaimana susahnya hendak membentuk insan bertakwa. Di luar sana cabaran amat besar. Maksiat berleluasa. Tersalah asuhan....mereka akan hanyut...aku sentiasa berdoa agar Allah memelihara mereka dan sering memberikan hidayah kepada mereka. Janganlah sekalipun mereka terlepas dari hidayah dan petunjuk Allah. Tanpa rahmat petunjuk Allah sudah pasti binasa hidup ini biarpun sebaik mana asuhan yang kita beri. Aku sering berdoa agar Allah menghukum kerajaan yang zalim ini. Kerajaan yang langsung tidak mengambil peduli akan pembinaan akhlak remaja. Kerajaan yang leka dengan hiburan. Bayangkanlah bila kita punyai anak dan disekelilingnya dipenuhi maksiat,hiburan tanpa batasan dan kerajaan yang tidak langsung mengutamakan soal pembinaan iman. Ya Allah,aku sayangkan anak-anak aku....KAU pimpinlah mereka ke jalan yang lurus disisi Mu...tunjukilah mereka dengan hidayahMu.....jadikan mereka manusia yang berguna,yang beriman dan yang terpilih di dunia dan diakhirat sana nanti. Amin

No comments:

Post a Comment